și totodată facilitează în mod considerabil evoluția noastră spirituală
Motto:
„În cazul fiecărei ființe umane, forma trupului ei este în realitate o expresie a unei necesități tainice. Forma caracteristică a trupului ei este o misterioasă legătură între conștiință și realitate. Dacă este privit într-un mod transfigurator, trupul ne dezvăluie multe aspecte ascunse ale acelei ființe umane.“
„Analogic vorbind trupul nostru este un caliciu sacru. El este un formidabil computer în care sunt stocate toate amintirile noastre, toate visurile noastre, toate aspirațiile noastre și speranțele pe care le acumulăm de-a lungul întregii existențe. Spre exemplu, noi suntem conștienți de toate emoțiile, trăirile, senzațiile și sentimentele noastre numai pentru că trupul nostru le înregistrează. Fiecare dintre noi participăm la ceea ce numim existența umană numai atâta timp cât suflul tainic al vieții ne animă trupul. În realitate, trupul nostru este întotdeauna perfect unitar cu noi înșine și reflectă clipă de clipă, cu precizie, exact ceea ce suntem fiecare dintre noi.“
profesor yoga Gregorian Bivolaru
Modul în care ne raportăm la trupul nostru este definitoriu pentru felul în care trăim experiența acestei vieți, care poate să fie una evolutivă, sublimă, spirituală sau una pasională, dinamică, intensă ori poate chiar o viață indiferentă, neglijentă, delăsătoare sau inertă. Alegerea felului în care ne trăim viața este întotdeauna alegerea noastră.
În prezent foarte multe ființe umane se raportează la propriul trup identificându-se complet cu aspectul său material, fără să mai țină cont de aspectele subtile, invizibile ale ființei. Existența fiecărei ființe umane nu se rezumă doar la aspectele materiale exterioare. Puține sunt ființele umane care devin conștiente de aspectele subtile care există în ființa lor sau ajung să îşi trăiască în mod excesiv viața doar cu mintea și atunci trupul ajunge să fie neglijat.
Practica yoga, şi în special posturile trupeşti din HATHA YOGA, precum și exercițiile respiratorii de PRANAYAMA, la care se adaugă cunoașterea ayurvedică a specificului tipului constituțional şi a metodelor naturale de echilibrare prin alimentație şi mod de viață ne ajută să dobândim o raportare corectă, divin integrată la trupul nostru. Atenția orientată asupra trupului permite trăirea profundă a realității ființei umane, ca unitate armonioasă și echilibrată alcătuită din trup, minte şi suflet.
Pentru a ne edifica asupra modului în care noi ne raportăm în prezent la propriul trup este util să urmărim să răspundem cât mai obiectiv la câteva întrebări. Aceste întrebări ne vor oferi prilejul unor obiectivări referitoare la relația noastră cu trupul și chiar ne vor oferi prilejul descoperirii unor soluții benefice pentru îmbunătățirea relației noastre cu propriul trup.
Necesitatea unei obiectivări profunde și neîntârziate a relației noastre cu trupul
Este util să ne întrebăm dacă suntem dispuşi să realizăm în mod constant o autoevaluare a propriei noastre ființe, de exemplu la trezire, dimineața, o autoevaluare scurtă, dar obiectivă, asupra stării de bine pe care o avem în acea zi. Aceasta ar fi necesar să facă parte din introspecția noastră zilnică pentru a ne obiectiva atât nivelul energetic, cât şi starea lăuntrică pe care o avem cu adevărat, dacă există sau nu părți ale trupului nostru care sunt tensionate, dureroase sau dacă resimțim o stare de disconfort într-o anumită zonă a trupului, urmărind astfel să înțelegem modul în care trupul nostru vrea să ne comunice ceva sau dacă suntem capabili să percepem felul în care trupul nostru resimte modul în care noi trăim și în care acționăm.
Întrebare: Cum ne începem ziua în mod obişnuit?
a) Fără grabă, întotdeauna la timp, în mod armonios, privim cu bună-dispoziție și încredere către o nouă zi care se anunță armonioasă și plină de surprize savuroase;
b) Întotdeauna la ora exactă, având totul programat dinainte, fără a ne permite răgazul pentru a realiza o introspecție sau pentru a vedea cât din ceea ce ne dorim poate fi susținut de trupul nostru în acea zi;
c) În general suntem prost dispuși, obosiți, lipsiți de entuziasm, bucurie și energie.
a) Fără grabă, întotdeauna la timp, în mod armonios, privim cu bună-dispoziție și încredere către o nouă zi care se anunță armonioasă și plină de surprize savuroase;
b) Întotdeauna la ora exactă, având totul programat dinainte, fără a ne permite răgazul pentru a realiza o introspecție sau pentru a vedea cât din ceea ce ne dorim poate fi susținut de trupul nostru în acea zi;
c) În general suntem prost dispuși, obosiți, lipsiți de entuziasm, bucurie și energie.
Atenția orientată fără încetare asupra bunăstării considerabile a trupului face minuni
Marea majoritate a oamenilor nu sunt obișnuiți şi nici măcar nu sunt dispuşi să fie atenți și să simtă tensiunile și stările de disconfort ale trupului lor, până când nu apar diferite boli sau felurite dezechilibre psiho-mentale sau emoționale. O altă mare parte din oameni pot constata unele aspecte, considerând că este normal să mai ai anumite dureri, tensiuni sau stări de disconfort. La modul real, normal este să fim într-o stare constantă de armonie, de bunăstare, iar trupul nostru să reflecte aceasta printr-o stare de relaxare, vitalitate, dinamism, bună-dispoziție, fiind total lipsit de tensiuni, dureri sau tulburări. Toate stările şi dispozițiile bune pe care le trăim ne fac să apreciem din ce în ce mai mult propriul trup. Aşa că este util ca, periodic, să ne privim cu atenție trupul, pentru a-l înțelege într-un mod cât mai profund.
Întrebare:
Care este ideea-forță pe care o avem referitor la trupul nostru?
a) Trupul nostru este un vehicul prețios, pe care dacă îl menținem sănătos și în bunăstare, ne va permite să ne continuăm evoluția spirituală și să ne împlinim menirea spirituală;
b) Conform afirmației celebre a lui William Shakespeare: „Trupul meu este o grădină, iar voința mea este grădinarul ei, care o transformă continuu“;
c) Avem mai mereu o atitudine fatalistă față de trup, gen „fie ce-o fi, că oricum nu am ce să fac“, „asta este, arăt așa cum arăt“, „sănătatea mea e așa cum este și asta este“.
Care este ideea-forță pe care o avem referitor la trupul nostru?
a) Trupul nostru este un vehicul prețios, pe care dacă îl menținem sănătos și în bunăstare, ne va permite să ne continuăm evoluția spirituală și să ne împlinim menirea spirituală;
b) Conform afirmației celebre a lui William Shakespeare: „Trupul meu este o grădină, iar voința mea este grădinarul ei, care o transformă continuu“;
c) Avem mai mereu o atitudine fatalistă față de trup, gen „fie ce-o fi, că oricum nu am ce să fac“, „asta este, arăt așa cum arăt“, „sănătatea mea e așa cum este și asta este“.
Trupul este – chiar și atunci când nu știm mai nimic despre aceasta – oglinda preocupărilor noastre predominante care în anumite cazuri ne reflectă
Este util să urmărim să devenim conștienți de natura favorabilă sau nefavorabilă a obiceiurilor noastre de viață. Obiceiurile pe care le avem influențează foarte mult bunăstarea trupului nostru. Există un curent terapeutic actual, nu doar în rândul terapeuților din domeniul medicinelor neconvenționale, ci chiar și în rândul medicilor de formație clasică și al oamenilor de știință, care afirmă că peste 75% din afecțiunile trupului pot fi remediate doar prin cultivarea unor obiceiuri de viață sănătoase. Un astfel de sfat înțelept ne este oferit, de exemplu, prin intermediul cunoaşterii milenare din AYURVEDA, în care se indică, printre altele, necesitatea esențială de a ne adecva activitățile zilnice la specificul tipului nostru constituțional.
Întrebare:
Modul în care ne percepem atunci când ne privim în oglindă reflectă în mod clar atitudinea cu care ne comportăm față de trupul nostru:
a) Avem o stare de intimitate delicioasă, fascinantă, plină de iubire și transfigurare față de propriul nostru trup;
b) Ne privim cu un aer cercetător, adesea critic, evaluator, fiind mai mereu nemulțumiți de noi înșine sau gândind adesea: „Arăt cam prost“, „Asta nu arată prea bine la mine“;
c) Avem o stare de înstrăinare, de parcă am privi pe cineva pe care nu-l cunoaștem, nu-l înțelegem și care nici nu ne suscită prea mult interesul.
Modul în care ne percepem atunci când ne privim în oglindă reflectă în mod clar atitudinea cu care ne comportăm față de trupul nostru:
a) Avem o stare de intimitate delicioasă, fascinantă, plină de iubire și transfigurare față de propriul nostru trup;
b) Ne privim cu un aer cercetător, adesea critic, evaluator, fiind mai mereu nemulțumiți de noi înșine sau gândind adesea: „Arăt cam prost“, „Asta nu arată prea bine la mine“;
c) Avem o stare de înstrăinare, de parcă am privi pe cineva pe care nu-l cunoaștem, nu-l înțelegem și care nici nu ne suscită prea mult interesul.
Conştientizarea atentă, intuitivă, sistematică și înțeleaptă a semnalelor trupului
După o zi mai obositoare sau după o anumită perioadă mai solicitantă este important să alegem ceea ce este potrivit pentru noi, pentru a putea face să se mențină starea de bine, chiar dacă evenimentele vieții sunt adeseori imprevizibile. Atunci când avem o cunoaştere profundă a specificului ființei noastre şi a naturii constituționale proprii putem să alegem în cunoștință de cauză, cu înțelepciune modul în care să ne raportăm la feluritele situații cu care ne confruntăm. Adeseori ajungem să ne detașăm de trupul nostru şi de nevoile acestuia tocmai pentru că suntem mult prea mult preocupați de ceea ce facem. Trupul ne semnalează însă întotdeauna această neglijență prin anumite semnale specifice, care ne aduc aminte să ne privim pe noi înşine, cu o atitudine care să reflecte prețuirea noastră pentru trupul care ne susține în tot ceea ce realizăm.
Întrebare:
Atunci când ne oferim răgazul aprofundării comunicării cu trupul nostru, care este atitudinea lăuntrică cu care realizăm acest proces reflexiv de cunoaştere a propriului nostru trup?
a) Știu că încă nu sunt perfect(ă), dar sunt preocupat(ă) de aceasta, întreprind cu bucurie ceva constructiv și sunt sigur(ă) că rezultatele se vor observa în scurt timp;
b) Am nevoie de o resetare completă, așa nu mai merge, trebuie să fac ceva radical și asta cât mai urgent;
c) Nu am timp pentru asemenea aspecte inutile, nu am timp de speculații facile şi de gânduri prostești, cărora de altfel nici nu le văd sensul.
Atunci când ne oferim răgazul aprofundării comunicării cu trupul nostru, care este atitudinea lăuntrică cu care realizăm acest proces reflexiv de cunoaştere a propriului nostru trup?
a) Știu că încă nu sunt perfect(ă), dar sunt preocupat(ă) de aceasta, întreprind cu bucurie ceva constructiv și sunt sigur(ă) că rezultatele se vor observa în scurt timp;
b) Am nevoie de o resetare completă, așa nu mai merge, trebuie să fac ceva radical și asta cât mai urgent;
c) Nu am timp pentru asemenea aspecte inutile, nu am timp de speculații facile şi de gânduri prostești, cărora de altfel nici nu le văd sensul.
Rolul esențial al unei hrăniri sănătoase și armonioase pentru trup
Dintre toate obiceiurile de viață, modul în care ne hrănim și alimentația pe care o adoptăm este unul dintre cele mai importante repere pentru a avea o viață armonioasă și un trup sănătos. Acest fapt este revelator pentru modul în care ne ascultăm trupul, reușind astfel să ne hrănim într-un mod corect și sănătos, știind cum anume să alegem alimentele ca să ne menținem trupul în cele mai bune condiții şi să prevenim apariția bolilor.
Este necesar să utilizăm cu discernământ informațiile disponibile, de altfel extrem de abundente, despre diete şi despre stilul de viață, informații care apar în zilele noastre în număr foarte mare. Este necesar să urmărim să le integrăm întotdeauna dintr-o perspectivă superioară, spirituală, înțelegând profund finalitatea alegerilor noastre, care ne fac să fim nu doar ceea ce gândim, dar și ceea ce mâncăm.
Întrebare:
Modul în care ne hrănim ne poate spune foarte multe despre cum ne tratăm și despre cum ne privim propriul nostru trup. Aşadar, perspectiva noastră asupra hranei este următoarea:
a) Actul de ne hrăni reprezintă ceva sacru, în care primim cu bucurie și recunoștință darurile lui Dumnezeu care ne vor alcătui ființa în mod armonios, ne vor vindeca și ne vor regenera trupul;
b) Este recomandat ca alimentația noastră să conțină o cantitate judicioasă de proteine, lipide, vitamine, nutrienți, care să provină pe cât posibil din surse ecologice. Este bine să calculăm la gramaj, în funcție de calorii, de raporturi între nutrienți etc;
c) Când mâncăm dăm pe gât totul în maxim 5 minute, fie foarte rapid, fie fără nicio bucurie sau atenție, acesta fiind doar un act fiziologic necesar, pe care îl îndeplinim automat. Pentru noi este lipsit de importanță și sens ce sau cum mâncăm. Suntem prea preocupați să rezolvăm multitudinea de situații ce se ivesc sau să vorbim la telefon urgent, ori să rămânem cu ochii fixați pe monitorul calculatorului sau pe ecranul televizorului, pentru ceva ce este „mult mai important“ sau „urgent“.
Întrebare:
Modul în care ne hrănim ne poate spune foarte multe despre cum ne tratăm și despre cum ne privim propriul nostru trup. Aşadar, perspectiva noastră asupra hranei este următoarea:
a) Actul de ne hrăni reprezintă ceva sacru, în care primim cu bucurie și recunoștință darurile lui Dumnezeu care ne vor alcătui ființa în mod armonios, ne vor vindeca și ne vor regenera trupul;
b) Este recomandat ca alimentația noastră să conțină o cantitate judicioasă de proteine, lipide, vitamine, nutrienți, care să provină pe cât posibil din surse ecologice. Este bine să calculăm la gramaj, în funcție de calorii, de raporturi între nutrienți etc;
c) Când mâncăm dăm pe gât totul în maxim 5 minute, fie foarte rapid, fie fără nicio bucurie sau atenție, acesta fiind doar un act fiziologic necesar, pe care îl îndeplinim automat. Pentru noi este lipsit de importanță și sens ce sau cum mâncăm. Suntem prea preocupați să rezolvăm multitudinea de situații ce se ivesc sau să vorbim la telefon urgent, ori să rămânem cu ochii fixați pe monitorul calculatorului sau pe ecranul televizorului, pentru ceva ce este „mult mai important“ sau „urgent“.
Timpul nostru așa‑zis liber și munca
Cum ne petrecem timpul liber este un aspect important care relevă atenția pe care o acordăm trupului nostru. În zilele noastre foarte mulți oameni care trăiesc în așa-zisa societate civilizată au devenit dependenți de muncă și nici nu mai înțeleg sensul timpului liber.
Pentru alții timpul liber este mereu programat la minut, pentru așa-zise activități recreative gen fitness,body building. Ființele umane au uitat cum să se folosească de timpul lor cu spontaneitate, ajungând să îl consume fără bucurie și fără a-și acorda răgazul de a se asculta pe ei înșiși și a-și înțelege necesitățile reale ale trupului.
Întrebare:
Reflectăm la ceea ce obișnuim să facem atunci când avem o oră liberă şi spunem care este opțiunea noastră prioritară?
a) Ne luăm lista cu aspectele de rezolvat pentru ziua respectivă și urmărim să mai bifăm câteva în această oră;
b) Ne plimbăm cu un prieten sau pur și simplu ne plimbăm singuri prin parc, bucurându-ne de soare și aer proaspăt;
c) Mâncăm ceva pentru că am uitat până în acest moment de necesitățile trupului nostru şi numai bine avem timp să mai mâncăm ceva.
Reflectăm la ceea ce obișnuim să facem atunci când avem o oră liberă şi spunem care este opțiunea noastră prioritară?
a) Ne luăm lista cu aspectele de rezolvat pentru ziua respectivă și urmărim să mai bifăm câteva în această oră;
b) Ne plimbăm cu un prieten sau pur și simplu ne plimbăm singuri prin parc, bucurându-ne de soare și aer proaspăt;
c) Mâncăm ceva pentru că am uitat până în acest moment de necesitățile trupului nostru şi numai bine avem timp să mai mâncăm ceva.
Timpul optim ce este destinat regenerării ființei noastre
Există un alt curent în rândul oamenilor moderni care apreciază la modul just plimbările în natură, trăirea unor clipe romantice, relaxarea într-un cadru plin de frumusețe și încântare, regenerarea în mijlocul Naturii, pe când alții se mulțumesc să-și petreacă timpul liber în fața televizorului, calculatorului sau mai nou a smartphone-ului, uitând adesea să mai vorbească persoanei din fața sa, care uneori este chiar ființa iubită cu care a ales să se întâlnească.
Întrebare:
Cum obișnuim să ne petrecem seara, întorși acasă după o zi de activitate?
a) Luând o cină romantică cu ființa iubită sau petrecând un timp plăcut împreună cu familia sau cu prietenii;
b) Urmărind să ne interiorizăm după o zi plină, desăvârșindu-ne practica spirituală (sadhana) pentru ziua în curs, pentru a ne regăsi, pentru a ne armoniza și a ne reconecta la energiile benefice macrocosmice;
c) Bucurându-ne singuri sau cu prietenii de un film frumos, nu doar privind în mod inert și extenuați orice emisiune TV care se derulează la ora respectivă pe micile ecrane.
Cum obișnuim să ne petrecem seara, întorși acasă după o zi de activitate?
a) Luând o cină romantică cu ființa iubită sau petrecând un timp plăcut împreună cu familia sau cu prietenii;
b) Urmărind să ne interiorizăm după o zi plină, desăvârșindu-ne practica spirituală (sadhana) pentru ziua în curs, pentru a ne regăsi, pentru a ne armoniza și a ne reconecta la energiile benefice macrocosmice;
c) Bucurându-ne singuri sau cu prietenii de un film frumos, nu doar privind în mod inert și extenuați orice emisiune TV care se derulează la ora respectivă pe micile ecrane.
Relațiile amoroase profund împlinitoare, armonioase, fericite, bazate pe continență sexuală deplină
Un alt mod important prin care putem să ne înțelegem relația cu trupul nostru este înțelegând în ce mod ne conștientizăm și urmărim să împlinim într-un mod armonios și plin de iubire dorința de a fuziona amoros cu ființa iubită de sex opus, realizând aceasta cu consacrare, cu multă iubire, transfigurare și cu o continență perfectă.
Pentru aceasta, este necesar să ținem cont de starea noastră vitală, precum și de cea a ființei iubite, pentru a avea suficient timp la dispoziție, pentru a nu fi mai mereu pe grabă, stresați, obosiți, dar și pentru a nu trece în extrema cealaltă, în care uităm de această latură sublimă a vieții noastre, care există și care se cere și poate fi totuși împlinită într-un mod sublim și profund spiritualizant, unificând atunci trupul, mintea, sufletul și spiritul nostru, deschizându-ne spre trăirea unor stări de conștiință din ce în ce mai elevate.
Trăirile amoroase împlinitoare ne permit să experimentăm în mod extatic stări sublime de fericire, de beatitudine, de extaz, stări de revelare a Sinelui, a Atributelor dumnezeiești. În cadrul fuziunilor amoroase realizate cu continență sexuală perfectă trupul nostru devine templul sacru în care și cu ajutorul căruia sunt trăite experiențele spirituale excepționale.
Întrebare:
Care este percepția pe care noi o avem asupra trupului nostru atunci când ne gândim la perspectiva unei fuziuni amoroase cu ființa iubită?
a) Suntem profund recunoscători înlăuntrul ființei noastre lui Dumnezeu pentru că avem posibilitatea de a experimenta plenar, pornind de la nivel senzorial-trupesc, stări excepționale de plăcere şi de extaz amoros, împreună cu ființa iubită de sex opus, grație continenței amoroase perfecte şi iubirii transfiguratoare;
b) La perspectiva angrenării într-o fuziune amoroasă cu ființa iubită ne încordăm lăuntric mai mereu şi suntem adesea angoasați de perspectiva faptului că nu avem un trup perfect, care să impresioneze prin perfecțiunea formelor sale;
c) Nu acordăm o mare atenție trupului şi considerăm că nu este necesar să ne antrenăm sistematic, prin intermediul procedeelor yoga, în practica continenței sexuale adecvate şi această neglijență ne face să ne irosim adesea potențialul creator-sexual prin angrenări sexuale banale şi vlăguitoare.
Care este percepția pe care noi o avem asupra trupului nostru atunci când ne gândim la perspectiva unei fuziuni amoroase cu ființa iubită?
a) Suntem profund recunoscători înlăuntrul ființei noastre lui Dumnezeu pentru că avem posibilitatea de a experimenta plenar, pornind de la nivel senzorial-trupesc, stări excepționale de plăcere şi de extaz amoros, împreună cu ființa iubită de sex opus, grație continenței amoroase perfecte şi iubirii transfiguratoare;
b) La perspectiva angrenării într-o fuziune amoroasă cu ființa iubită ne încordăm lăuntric mai mereu şi suntem adesea angoasați de perspectiva faptului că nu avem un trup perfect, care să impresioneze prin perfecțiunea formelor sale;
c) Nu acordăm o mare atenție trupului şi considerăm că nu este necesar să ne antrenăm sistematic, prin intermediul procedeelor yoga, în practica continenței sexuale adecvate şi această neglijență ne face să ne irosim adesea potențialul creator-sexual prin angrenări sexuale banale şi vlăguitoare.
Somnul și odihna ce sunt cu adevărat regeneratoare
Orele de odihnă reprezintă un alt aspect important pentru bunăstarea trupului. Este necesar să învățăm semnalele pe care trupul nostru ni le dă ajungând să alegem să ne odihnim atunci când apare nevoia de repaus și nu doar atunci când suntem deja obosiți la extrem sau de-a dreptul extenuați, ajungând să ne prăbușim literalmente în pat. Cercetările științifice au arătat de ceva timp că orele de somn de dinaintea miezului nopții valorează dublu ca putere regeneratoare pentru trup, precum și faptul că o noapte nedormită afectează imunitatea pentru mai mult timp.
Întrebare:
În ce fel ştim să răspundem necesității de a ne regenera periodic cu ajutorul unui somn odihnitor, necesitate pe care trupul nostru ne-o semnalează periodic, în felul său specific:
a) Suntem atenți să ne dozăm în mod adecvat eforturile lăuntrice astfel încât să putem realiza obiectivele binefăcătoare pe care ni le propunem şi apoi să ne şi odihnim şi să dormim un somn cât mai odihnitor şi regenerant?
b) Suntem adeseori angoasați de faptul că oboseala ne doboară, avem senzația că nu ne ajunge somnul, dar ne luptăm cu trupul şi îi refuzăm în mod sistematic nevoia de a dormi;
c) Suntem dispuşi să dormim cât putem de mult, chiar dacă după aceea constatăm că nu ne simțim foarte bine şi că avem la nivel trupesc o senzație generalizată, accentuată, de îngreunare şi de apatie somnolentă.
În ce fel ştim să răspundem necesității de a ne regenera periodic cu ajutorul unui somn odihnitor, necesitate pe care trupul nostru ne-o semnalează periodic, în felul său specific:
a) Suntem atenți să ne dozăm în mod adecvat eforturile lăuntrice astfel încât să putem realiza obiectivele binefăcătoare pe care ni le propunem şi apoi să ne şi odihnim şi să dormim un somn cât mai odihnitor şi regenerant?
b) Suntem adeseori angoasați de faptul că oboseala ne doboară, avem senzația că nu ne ajunge somnul, dar ne luptăm cu trupul şi îi refuzăm în mod sistematic nevoia de a dormi;
c) Suntem dispuşi să dormim cât putem de mult, chiar dacă după aceea constatăm că nu ne simțim foarte bine şi că avem la nivel trupesc o senzație generalizată, accentuată, de îngreunare şi de apatie somnolentă.
O scurtă sinteză
Desigur, lista nu este exhaustivă, dar considerăm că este suficientă pentru a ne sensibiliza cu privire la tema propusă, a ne incita să descoperim tainele propriului nostru trup, ceea ce ne va permite totodată asimilarea unui alt tip de cunoaștere, diferită de cea banală, proprie gândirii majorității oamenilor din prezent. Acest nou tip de cunoaștere ne va rafina percepțiile, ne va trezi intuiția spirituală și ne va ghida către a descoperi multe taine ale Naturii și ale Universului. Vom ajunge astfel gradat să ne percepem trupul împreună cu celelalte patru vehicule subtile, invizibile ca pe un important instrument care ne permite să experimentăm și să savurăm inefabila existență umană ce ne-a fost dăruită de Dumnezeu.
Articol preluat din Programul Taberei yoghine spirituale de vacanță Herculane 2016, publicat laEditura Shambala, tipărit de Ganesha Publishing House
Citiți și:
yogaesoteric
25 mai 2016
25 mai 2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu