Sistemul colectează orice informaţie despre ţine. Principiul este simplu. Tu vei acţiona conform gândurilor şi nevoilor tale. Informaţia este culeasă pe mai multe canale. Tot ceea ce faci lasă urme. Este o linie foarte fină între gândurile tale şi acţiunile tale. Sistemul poate vedea la ce te uiţi, ce filme îţi plac, ce articole citeşti, ce ştiri urmăreşti cu preponderenţă şi în felul acesta te profilează.
Pe facebook 80% dintre oameni publică fotografii cu ei înşişi şi hobby-urile lor. Recunoaşterea facială este deja o funcţie banală începând cu Windows 10. Pornirea automată a camerei laptopului, a camerei telefonului sau a microfonului sunt acțiuni la care dăm acordul automat şi sunt cerute acum de 80% dintre aplicațiile instalate pe orice telefon mobil.
Imaginează-ţi că ai vrea să cunoşti un om şi că ai avea la dispoziţie următoarele informaţii: toate pozele lui de pe Facebook şi lista tuturor prietenilor lui, acces la tot ce comunică folosind mesajele sms, Whatsapp şi e-mail, acces la ce informaţie urmăreşte, ce articole citeşte pe internet, ce muzică ascultă. Urmărind toate acestea cu rigurozitate, după o perioadă, vei putea să îl cunoşti foarte bine pe acel om. Într-o zi, acel om va căuta o vacanţă, o maşină, va dori să îşi cumpere o casă sau poate va dori să îşi întemeieze o familie. Vei ştii exact ce maşină îşi doreşte, ce femeie îi place şi multe altele. Vei intra în gândurile lui cele mai intime şi vei putea prezice cu o acurateţe milimetrică ce va cumpăra şi unde va merge în vacanţă. Vei crede poate că este utopic. Poţi refuza să crezi argumentând că oamenii sunt guvernaţi de emoţii, intuiţii şi modificări dese în dinamica psihologică, dar sistemul nu greşeşte.
Având aceste informaţii vei putea să câştigi foarte mulţi bani vânzându-i omului exact ceea ce îşi doreşte şi având grijă ca „întâmplător” să întâlnească oferte corespunzătoare aspiraţiilor sale. Şi totuşi miza este enormă şi nu este nici pe departe comercială. Web analytics sunt folosite de orice site şi arată informaţii de bază cum ar fi numărul de vizitatori, locaţia lor şi ce secţiuni au accesat din site. Poţi vedea în timp cum creşte sau scade interesul vizitatorilor site-ului faţă de anumite subiecte sau produse. Sursa primară pentru analytics este Google. Vorbim acum de web analytics, însă cum ar fi dacă am discuta despre internet analytics sau despre internet macro-analytics. Cum ar fi dacă extrapolezi informaţia la care ai acces pe site-ul tău la întregul internet. Cum ar fi dacă ai avea o bază imensă care să stocheze informaţii despre ce fac oamenii pe internet, ce tip de ştiri citesc, ce produse vizualizează, ce la captează interesul? Pare greu de crezut… dar este realitate deja. Macro-date sunt prelucrate şi stocate instant pentru că altfel noi nu am avea google analytics. Motoare imense scanează tot ce facem cu calculatoarele şi telefoanele şi stochează informaţii despre noi în servere imense. Computere imense analizează informaţiile folosind programe uluitor de avansate.
Dacă poţi stoca date atât de diverse despre cineva, înseamnă că poţi cunoaşte totul despre acea persoană. Înseamnă că poţi ştii exact CINE este ORICINE din lume, dacă vei dori vreodată să ştii aceasta. Dacă ai avea toată această putere ai putea crea lideri sau vedete expunând pe oricine vrei tu, sau din contră ai putea minimiza expunerea cuiva neindexându-l. Cam cum s-a petrecut cu Iohannis la alegeri sau cu Trump în SUA.
Totuși, pentru sistem miza nu este personală, nu este să creeze vedete-lideri care îi servesc interesele. Aici este partea tragică, Miza este mult mai complexă şi sunt trei direcţii de bază:
1. Controlul informaţiei. Informaţiile, chiar dacă nu sunt analizate în timp real, sunt stocate şi folosite pentru profilarea persoanelor. Se fac segmentări piramidale ale persoanelor bazate pe influenţă personală, ideologii şi domenii de interes. Oamenii cei mai periculoşi sunt cei foarte inteligenţi şi activi. Ei pot fi duşmanii sistemului. Atenţie, cei mai periculoşi oameni nu sunt considerați duşmanii societăţii, ci duşmanii sistemului.
Având acest instrument, vei putea crea lideri obedienţi ţie şi îi vei putea propulsa în conştiinţa colectivă fără că ei să îşi dea seama măcar. Este unul dintre instrumentele cele mai folosite. Pentru că internetul + social media + facebook tind să devină un soi de conştiinţă colectivă socială, iar cine controlează sistemul poate controla şi prezenţa unei ideologii sau persoane în această nouă paradigmă.
2. Crearea de ideologii sau curente de opinie. Sistemul poate influenţa segmente sociale furnizând informaţii într-un singur sens şi generând curente de opinie despre persoane, situaţii sau idei. De exemplu, este amuzant cum tinerii dependenţi de facebook, google, aplicaţii şi internet consideră că pensionarii sunt prizonierii televiziunilor, când ei înşişi sunt prizonierii unui sistem mult mai pervers de control al conștiinței.
3. De fapt, miza cea mai mare nu este nici controlul oamenilor şi nici crearea de curente de opinie, cât mai ales PREDICTIBILITATEA. Sistemul îşi doreşte să ştie dinainte ce se va petrece şi chiar să genereze evenimente. Şi a reuşit. Sistemul ştie dinainte ce vei cumpăra, încă înainte ca gândul acela să se cristalizeze în mintea ta ca decizie, sistemul ştie dinainte că acţiunile vor scădea la bursă sau că economia va creşte sau nu…
„Cu permisiunea ta, ne-ai dat mai multe informații despre tine, despre prietenii tăi, astfel că putem îmbunătăți calitatea căutărilor noastre. Nu avem nevoie să scrii tu tot. Știm unde te afli. Știm unde ai fost. Putem ști, mai mult sau mai puțin, la ce anume te gândești.” – Eric Schmidt – CEO Alphabet (Google)
... Vine vacanța! Este un moment propice să ne închidem internetul complet măcar pentru câteva zile. Cum ar fi dacă am merge câteva zile la o cabană la munte fără telefon, internet sau laptop, însă cu câteva cărţi bune, cu nuci, mere şi păturica pentru asana-e? Mai vine cineva?
yogaesoteric
19 iulie 2019
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu