Citiți prima parte a articolului
Continuăm să prezentăm extrase ample din Scrisoarea deschisă a Mitropolitului Serafim de Pireu către Consiliul Suprem de grad 33 al „Marii Loje Masonice a Eladei”:
„Menționăm documentele de mai jos:
a) Morală și dogmă
Albert Pike (1809-1891), din Boston, Massachusetts, SUA, mason, a scris cartea Morală și dogmă, care este considerată foarte înțeleaptă de către masonerie, dar în realitate ea este un text cu două fețe, înșelător, satanist, care neagă adevărul creștin, dar o face într-un mod criptat, din motive lesne de înțeles! Această carte a fost tradusă în limba greacă de Ioanis A. Margaritis, mason de gradul 32 din Atena, a fost aprobată de Marea Lojă a Greciei, pentru catalogul său, la numărul 63/51. Din cauza importanței deosebite a lucrării lui pentru masonerie și a funcției lui (Comandor Suprem al masoneriei), Albert Pike a fost numit în timpul vieții „papa diavolului”! De asemenea, în lucrarea lui Bataille Diavolul în secolul al XIX-lea, Albert Pike, într-un tablou fantastic, este prezentat astfel (ca papă al diavolului) (conf. Enciclopediei Masoneriei Libere, de N. H. Laskaris, p. 292).
a) Morală și dogmă
Albert Pike (1809-1891), din Boston, Massachusetts, SUA, mason, a scris cartea Morală și dogmă, care este considerată foarte înțeleaptă de către masonerie, dar în realitate ea este un text cu două fețe, înșelător, satanist, care neagă adevărul creștin, dar o face într-un mod criptat, din motive lesne de înțeles! Această carte a fost tradusă în limba greacă de Ioanis A. Margaritis, mason de gradul 32 din Atena, a fost aprobată de Marea Lojă a Greciei, pentru catalogul său, la numărul 63/51. Din cauza importanței deosebite a lucrării lui pentru masonerie și a funcției lui (Comandor Suprem al masoneriei), Albert Pike a fost numit în timpul vieții „papa diavolului”! De asemenea, în lucrarea lui Bataille Diavolul în secolul al XIX-lea, Albert Pike, într-un tablou fantastic, este prezentat astfel (ca papă al diavolului) (conf. Enciclopediei Masoneriei Libere, de N. H. Laskaris, p. 292).
Ce spune această carte, aprobată de masonerie? Menționăm un citat semnificativ în acest sens:
«Îi
luăm în râs pe vrăjitori. Persiflarea este un lucru foarte facil, căci e
greu să sesizăm ceva bine la ei. Dar ar fi fost oare posibil ca
Dumnezeu să lase lumea în întuneric vreme de 40 de veacuri și să
lumineze numai un colț mic al Palestinei și numai pe un popor incult și
nerecunoscător? De ce să îl defăimăm pe Dumnezeu și cele sfinte ale Lui?
De ce să credem că înainte au existat numai preoți vicleni? Oare nu e
posibil să fi existat oameni sinceri și cinstiți printre preoții antici
greci ai zeițelor Demetra și Artemis, ai zeilor Dionisos și Apolo,
Hermes și Mitra?
Sau vreți să
accept că toți aceștia s-au înșelat, vreme de secole întregi? Înșelarea,
însă, nu este ceva care nu poate fi descoperit, nici nu este
nemuritoare. Conform cabaliștilor, adevăratul nume al satanei este
Yahaveh, pronunțat invers, pentru că era considerat ca cel care l-a
negat pe Dumnezeu și nu o zeitate rea. Pentru cultele de misterii,
satana nu a avut niciodată existență ipostatică, ci a fost doar o putere
creată pentru a face bine, dar care poate fi folosită și pentru rău.
Satana este organul libertății sau al voinței libere. El reprezintă o
putere naturală proeminentă, care în mitologie a fost reprezentată de
zeul Pan cel cu coarne! Și de acolo avem o zeitate cu cap de țap, soră a
zeului șarpe preistoric și al luceafărului, al aducătorului luminii, pe
care poeții l-au transformat în Luceafărul mitologic (Lucifer)!»
«Masoneria, precum și religiile, cultele de misterii, hermetismul și alchimia ascund și nu își dezvăluie tainele ei, decât specialiștilor, înțelepților și aleșilor ei!»
«Masoneria, precum și religiile, cultele de misterii, hermetismul și alchimia ascund și nu își dezvăluie tainele ei, decât specialiștilor, înțelepților și aleșilor ei!»
Celebrul director, timp de mulți ani, al revistei teosofice ΙΛΙΣΟΣ (Ilisos), domnul Kostis Melissaropoulos, teosof și mason de gradul 33, și-a publicat în anul 1974 cartea: Șapte predici masonice către masonii de gradul al 18-lea, printre care se află și cea despre M.A.U., cu titlul: «Sensul lui M.A.U.»,
pe care, datorită importanței ei deosebite pentru relevarea
conspirației masonice împotriva învățăturii ortodoxe creștine, o vom
cita mai jos, pentru a înțelege unde se află rădăcina și sursa
satanismului și a cultului satanist care se abate asupra lumii
contemporane și a țării noastre (n.tr. – Grecia).
«Sensul lui M.A.U. (Marele Arhitect al Universului)
Care este sensul Marelui Arhitect al Universului?
Care este sensul Marelui Arhitect al Universului?
Masoneria
arată tuturor gradelor ei componente și invocă, la începutul și la
încheierea adunărilor ei, numele Marelui Arhitect al Universului. Dar
masoneria nu oferă niciunui membru al vreunui grad al ei analiza
semnificației acestui termen. Și foarte bine că face așa. Pentru că dacă
se dădea o definiție Marelui Arhitect al Universului, această definiție
nu ar fi fost una potrivită. Nedefinitul nu poate fi definit.
Inexprimabilul nu poate fi exprimat. Nemăsuratul nu poate fi măsurat.
Însă
mai există un motiv pentru care nu este posibil să fie dat de către
masonerie sensul Marelui Arhitect al Universului. Expunerea oricărui
sens s-ar fi adresat înțelegerii raționale a ascultătorilor. Însă
masoneria – și în general Tainele (n.tr. – cultele de misterii) – nu se
adresează rațiunii, ci inimii. Nu părții raționale, ci eului interior al
omului. Prin urmare, nu face parte din firea masoneriei să creeze
definiții, ci să le sugereze puterii de înțelegere a inițiaților ei,
prin săvârșirea ritualurilor de inițiere, prin simboluri și prin
alegorii.
Și
eu sunt dator să urmez această metodă. Nu e vorba aici, deci, de a
expune sensul Marelui Arhitect al Universului, ci să îndrept atenția
asupra elementelor ceremonialului (n.tr. – de slăvire) a lui, elemente
care se referă la sensul Marelui Arhitect al Universului. Iar cel care
urechi de auzit, să audă.
Adevăratul
sens al Marelui Arhitect al Universului este ca și vestitul „mister al
masoneriei”. Este posibil ca unii dintre masonii mai noi să nu își fi
îndreptat atenția lor asupra acestui element. Însă, conform ritualurilor
mai vechi, la inițierea în gradul de Învățător, se „dezvăluia” taina
masoneriei. Pasajul respectiv al ceremoniei de inițiere este următorul:
„Niciun
grad masonic nu învață sau relevă Adevărul. Fiecare mason rupe singur
perdeaua după care se ascunde adevărul. Secretul francmasoneriei este,
ca și însăși firea ei, inviolabil (n.tr. – interzis a fi dezvăluit).
Pentru că masonul, atât cât îl cunoaște, nu poate să îl explice de unul
singur. L-a descoperit fiind ucenic în loja înțelepților masoni,
observând (n.tr. – ceea ce se petrece), comparând, judecând. Și când va
reuși să înțeleagă această taină, o va păstra desigur pentru sine și nu o
va face cunoscută nici acelora dintre frați (masoni) față de care are
cea mai mare încredere. Pentru că devreme ce acela nu a fost capabil să
înțeleagă singur, nici nu va putea să se folosească de adevăr dacă îl
află de la altcineva.”
Așa scria
în ritualurile mai vechi ale gradului al III-lea. Și bine scria. Pentru
că adevărul despre secrete nu se descoperă inițiaților (n.tr. – de către
alții), ci se oferă doar căutării lor proprii. Și este misiunea
inițiaților sârguincioși a descoperi adevărul, rupând perdeaua, după ce
au ucenicit în loja masonilor înțelepți, observând, comparând, judecând.
De
obicei fiecare – și înainte de a fi acceptat în masonerie, dar și după
aceea – își formează niște păreri, niște convingeri în legătură cu
sensul Marelui Arhitect al Universului. Este posibil ca ele să fie mai
mărginite sau mai vaste. Se poate să provină din acceptarea netrecută
prin filtrul gândirii proprii a unor păreri străine sau pot să fie rodul
propriei cercetări sau prelucrări. Însă studiul nu trebuie să se
oprească niciodată. Iar intrarea în ordinul mason constituie o nouă
șansă, începutul unei cercetări, precum și creșterea iluminării la
fiecare grad (n.tr. – primit ca mason).
La
gradul al IV-lea, cel de Învățător Secret, auzim că „zorii dimineții
alungă întunericul și lumina zilei începe să se ivească”. Iar
Învățătorul Secret jură astfel: „Voi contribui, pe măsura puterilor
mele, la eliminarea sofismelor care împiedică dezvoltarea liberă a
gândirii”. Prin urmare, nu este posibil să existe între inițiații
masoneriei filosofice vreo obiecție referitoare la continua cercetare a
sensului Marelui Arhitect al Universului. Pentru că acest sens poate fi
perfecționat și cercetat de la un punct definit până la infinit, de la
concret până la inefabil, de la personal până la impersonal. De altfel,
în gradul de Învățător Secret suntem învățați „din nou veșnicia
înaintării întru știință, lupta continuă a luminii contra întunericului,
războiul neîntrerupt al adevărului contra rătăcirii”.
Prin
urmare, să fim de acord că încontinuu trebuie să luptăm împotriva
ignoranței, a întunericului, a înșelării, căutând progresul, lumina,
adevărul și un sens mai deplin al Marelui Arhitect al Universului.
Trebuie să purtăm fără încetare o astfel de luptă împotriva
înclinațiilor negative ale eului nostru, dacă vrem cu adevărat să vedem
lumina și adevărul.
Studiul,
așadar, trebuie să fie continuu. Să cercetăm ritualurile noastre pentru
a înțelege sensul Marelui Arhitect al Universului. Poate vom descoperi
indicii importante pentru a rupe perdeaua și a trece dincolo de ea,
către revelația oferită nouă, celor care o căutăm.
Masoneria
simbolică păstrează înadins o exprimare neclară legată de sensul și
firea Marelui Arhitect al Universului. Chiar de la început, de la gradul
I, masoneria declară că lasă fiecăruia libertatea de credință și nu
pune nicio limită în căutarea Adevărului. Recunoaște însă și declară
existența lui Dumnezeu, pe care nu îl definește, ci îl numește „Mare
Arhitect al Universului”, rezumând îndatoririle față de acesta la
„respect”.
Dacă ne îndreptăm
atenția noastră spre sensul cuvântului „Arhitect”, probabil vom observa
că arhitecții nu creează din nimic, ci folosesc materiale existente,
aranjându-le după un plan pe care l-au întocmit.
O
tentativă nereușită de definire a sensului Marelui Arhitect al
Universului are loc la sfârșitul ritualului de inițiere (în masonerie),
în timpul rostirii mulțumirilor, când Marele Arhitect al Universului e
numit „roditor și izvor veșnic de lumină”.
La
al doilea grad ceremonialul menționează: „Steaua cea plină de lumină
este chipul care ne readuce aminte de cauza tainică a atâtor lumi
minunate”. Și se adaugă și faptul că „steaua cea plină de lumină e
simbolul rațiunii autonome, care este lipsită de prejudecăți și de
superstiții”.
La gradul al
III-lea, tipicul (ritualul) vorbește de existența a „două mari
principii, cu totul antagonice, care conduc lumea: binele și răul,
lumina și întunericul”. Și spune că Solomon „a construit un templu spre
slava lui Iehova” și că împărăteasa din Sabba a fost condusă „în templul
măreț al Părintelui Naturii”. Deci, Marele Arhitect al Universului este
numit într-un mod foarte reușit „Părinte al naturii”. Nicio altă aluzie
nu se mai face în Masoneria Simbolică referitoare la sensul și la
natura Marelui Arhitect al Universului, întru slava căruia se fac toate
lucrările noastre.
Cu toate
acestea, înaintea ritualurilor oficiale, a existat și „tradiția completă
a gradului al III-lea”, care menționează multe lucruri ciudate. Sunt
dator să le reamintesc celor ce le cunosc și să le expun celor care
poate le ignoră. Și voi încerca să fac și interpretarea lor.
Deci,
tradiția completă a gradului al III-lea menționează că îngerul luminii
Evlis, Duhul Focului, s-a îndrăgostit de Eva, care s-a supus iubirii lui
și astfel s-a născut Cain, întru totul superior lui Abel. Că Dumnezeu
Adonai, invidiindu-l pe Cain pentru duhul pe care i l-a transmis îngerul
luminii Evlis, l-a izgonit pe Adam și pe Eva din rai. Că acest dumnezeu
invidios a frământat materie pentru a-l crea pe Adam și i-a dat un
suflet supus (slugarnic). Și i-a fost frică de sufletul liber și autonom
al lui Cain.
Cain, alungat pe
nedrept de Adonai, l-a omorât pe Abel, iar Adonai, dumnezeul care a vrut
să înece atâtea mii de oameni în apele potopului, a caracterizat
uciderea lui Abel ca fiind un păcat de neiertat. Că nerăzbunătorul urmaș
al lui Cain, pe nume Hiram, fiu al Duhului Focului, și-a pus tot
talentul și energia lui pentru construirea templului pe care mândria lui
Solomon l-a ridicat în cinstea necruțătorului dumnezeu Adonai, a cărui
ură persecută de secole neamul lui Cain. Că după distrugerea mării de
aramă, Hiram s-a dus la strămoșul lui Tuvalcain, în mijlocul focului, în
centrul pământului, în sufletul lumii, în împărăția lui Evlis și a lui
Cain, acolo unde încetează să mai existe tirania invidiosului Adonai și
unde se hrănesc din roadele pomului cunoașterii. Hiram intră acolo în
altarul focului și Tuvalcain îi explică neputințele și patimile josnice
ale zeului Adonai, care își urăște creația și o condamnă să moară, după
ce o va judeca pentru binefacerile pe care duhurile focului le-au dăruit
ei. În fine, Tuvalcain profețește dominația urmașilor lui Hiram, care
vor impune pe întregul pământ cultul Focului, punând capăt tiraniei lui
Adonai.
Cei
care aud pentru prima oară aceste lucruri, o să mă judece pentru că am
folosit cuvântul „straniu, ciudat”. Care este interpretarea tuturor
acestor lucruri, care ar impresiona pe orice habotnic religios bun, dacă
le-ar fi auzit? După umila mea părere, în primul rând este strădania ca
francmasonii să scape de orice fanatism și habotnicie. Este, în primul
rând, strădania ca ei să ajungă cu adevărat liberi în gândire și să fie
independenți de orice părere pe care și-au format-o din greșeală, de
orice prejudecată, de orice intoleranță religioasă. Să învețe să asculte
calmi și cele cu totul opuse celor pe care le știau până acum.
În
al doilea rând, este încercarea de a-și reexamina toate ideile pe care
și le-au format din copilărie, în legătură cu puterea supremă care
conduce lumea, idei pe care și le-au format prin citirea fără vreo
explicație a unui text prin excelență simbolic și cifrat, așa cum este
cartea Facerii.
În al
treilea rând, este strădania de a dezarticula libertatea gândirii și a
conștiinței, prin care este absolut necesar a se distinge orice
francmason și desigur cel în gradul de Învățător. Este, de asemenea,
sublinierea superiorității duhului față de materie, a răbdării în fața
răzbunării, a mărinimiei sufletești în fața invidiei, a dreptății în
fața nedreptății, a libertății în fața tiraniei, a libertății și a
cercetării neinfluențate de nimeni în fața prejudecății și a
superstiției. Acestea sunt interpretările pe care le dă umila mea
înțelegere textelor masonice. Acestea în legătură cu locul pe care îl
primește Masoneria Simbolică față de sensul Marelui Arhitect al
Universului.»
Și astfel se încheie capitolul lui Κ.Μ. Melissaropulos despre cine este M.A.U.
Referitor
la rătăcirile și ereziile dumneavoastră de mai sus, care sunt de
inspirație evident satanică, noi observăm următoarele:
1)
Câtă putere de a convinge are masoneria și cât de serioși sunt
așa-zișii oameni mari ai politicii, ai științelor și ai banilor ce devin
și rămân membrii masoneriei se vede din faptul că ei cred, se roagă și
așteaptă ajutor și sfințire de la un dumnezeu plăsmuit de om.
2)
Este tristă părerea că masoneria dă membrilor ei chipuri, reprezentări
și simboluri și îi lasă să le interpreteze și să le înțeleagă potrivit „puterii de înțelegere raționale”
a fiecăruia! Subiectul este absurd: dacă masoneria știe ce crede, de ce
păstrează secret, dacă ea însăși ignoră ceea ce crede, cum se așteaptă
să afle membrii ei? Însă adevărul este altul: masoneria știe foarte bine cine este stăpânul pentru care lucrează,
însă nu îndrăznește să o spună clar, pentru că se teme de reacții! O
spune, deci, membrilor ei, prin intermediul unor simboluri de așa natură
încât aceștia să fie conduși obligatoriu pe cărarea fără de întoarcere
spre Satana.
Acesta este adevărul, marele secret
al masoneriei! O capcană pur satanică: prinde în cursă fără să se
expună! Responsabilitatea prinderii în cursă o pune pe seama victimei
însăși, care crede, amăgindu-se pe sine, că singură a descoperit adevărul, devreme ce drumul masoneriei e construit spre a conduce într-acolo! Aceasta înseamnă fraza din text: «pentru că adevărul nu se descoperă inițiaților în Taine, ci se oferă căutării lor!».”
(va urma)
Citiți și:
Masoneria şi ritualurile satanice Catafalcul, sicriul, scheletul – decoruri sataniste în templele masoniceJack Harris: «Satana este dumnezeul francmasoneriei»
yogaesoteric
19 octombrie 2018
19 octombrie 2018
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu