Vânătorii de OZN-uri şi AUTEC
Într-o
seară caldă şi umedă din luna august a anului 2009 am pornit spre
terasa unui restaurant din oraşul Sarasota, Florida. Ajunşi acolo, am
căutat o masă liberă, dar observând că toate erau ocupate, ne-am
mulţumit cu ceea ce era disponibil – două scaune la bar.
Ca membri ai echipei Vânători de OZN-uri (The UFO Hunters),
urma să ajutăm la spargerea zidului gros al tăcerii ce învăluia o bază
secretă a Marinei Americane din insulele Bahamas, numită uneori „Zona
Navală 51”, ce este asociată cu anumite fenomene OZN. Bărbatul aşezat
vizavi de noi, care avea în mână o limonadă cu mentă, tocmai se
pensionase din cadrul Marinei, ultima sa misiune fiind aceea de
comandant al Centrului atlantic de evaluări şi teste submarine (The Atlantic Undersea Test and Evaluation Center – AUTEC), de pe insula Andros.
Această
întâlnire nouă, doar aparent întâmplătoare, ne-a apărut ca fiind o
sincronicitate uimitoare. Cu doar patru luni mai devreme, în aprilie,
noi făcusem o vizită pe această insulă împreună cu o echipă de la History Channel, din cadrul emisiunii intitulate Vânătorii de OZN-uri.
Aceştia îl intervievaseră pe Rob MacGregor şi pe pilotul Bruce Gernon,
autorii cărţii The Fog (Ceaţa) care redă povestea experienţei
extraordinare pe care Bruce a avut-o în Triunghiul Bermudelor şi care a
început pe insula Andros. Producătorii emisiunii respective de la History Channel
sperau să poată face un tur al bazei şi să ia un interviu comandantului
acesteia, însă rugăminţile lor repetate au fost ignorate. Răspunsul
oficialilor de la baza AUTEC nu a fost „nu”; ei pur şi simplu nu au
răspuns în niciun fel.
În ciuda lipsei de
cooperare, cei trei „vânători de OZN-uri” şi echipa lor de filmare s-au
decis să meargă cu maşina până la baza respectivă şi ne-au întrebat cu
acea ocazie şi pe noi dacă voiam să ne alăturăm lor.
După ce ne-am apropiat de intrarea în baza secretă, a apărut imediat un elicopter care a rămas în zbor deasupra noastră, chiar în faţa porţii centrale. Era, oare, aceasta o încercare de a intimida echipa de la History Channel şi, posibil, de a acoperi orice sunete din interiorul bazei prin intermediul zgomotului produs de elicopter? Noi, totuşi, am continuat să înaintăm cu maşina spre bază, până când o maşină a poliţiei a parcat în faţa porţii şi s-a oprit acolo. Nu a intrat; pur şi simplu ne-a blocat accesul. În acel moment, Bill Birnes, principalul „vânător” de OZN-uri al emisiunii, a decis că era timpul să ne retragem. Deşi nu eram siguri că ceea ce se petrecea era menit să ne pună pe noi pe fugă, totuşi acela era un semn clar că nu eram bineveniţi acolo. Cu toate că AUTEC oferă o descriere destul de vagă a activităţilor sale pe site-ul său web, nu există totuşi o cooperare între aceştia, pe de o parte, şi marele public şi mass-media, pe de altă parte. Singura modalitate de a avea acces la un tur limitat al bazei este să obţii permisiunea unui angajat din cadrul AUTEC. Însă, chiar şi aşa, după cum spunea un vechi angajat civil al bazei: „Nu poţi ajunge prea departe. Nu vezi mare lucru şi nu afli mai mult decât ceea ce este deja un fapt cunoscut publicului”. Ar fi fost oricum interesant să îl vedem pe Birnes intervievându-l pe comandantul bazei pentru emisiunea sa, însă aceasta nu s-a petrecut.
După ce ne-am apropiat de intrarea în baza secretă, a apărut imediat un elicopter care a rămas în zbor deasupra noastră, chiar în faţa porţii centrale. Era, oare, aceasta o încercare de a intimida echipa de la History Channel şi, posibil, de a acoperi orice sunete din interiorul bazei prin intermediul zgomotului produs de elicopter? Noi, totuşi, am continuat să înaintăm cu maşina spre bază, până când o maşină a poliţiei a parcat în faţa porţii şi s-a oprit acolo. Nu a intrat; pur şi simplu ne-a blocat accesul. În acel moment, Bill Birnes, principalul „vânător” de OZN-uri al emisiunii, a decis că era timpul să ne retragem. Deşi nu eram siguri că ceea ce se petrecea era menit să ne pună pe noi pe fugă, totuşi acela era un semn clar că nu eram bineveniţi acolo. Cu toate că AUTEC oferă o descriere destul de vagă a activităţilor sale pe site-ul său web, nu există totuşi o cooperare între aceştia, pe de o parte, şi marele public şi mass-media, pe de altă parte. Singura modalitate de a avea acces la un tur limitat al bazei este să obţii permisiunea unui angajat din cadrul AUTEC. Însă, chiar şi aşa, după cum spunea un vechi angajat civil al bazei: „Nu poţi ajunge prea departe. Nu vezi mare lucru şi nu afli mai mult decât ceea ce este deja un fapt cunoscut publicului”. Ar fi fost oricum interesant să îl vedem pe Birnes intervievându-l pe comandantul bazei pentru emisiunea sa, însă aceasta nu s-a petrecut.
Iată,
însă, că acum comandantul Richard, bărbatul care a coordonat vizita
noastră din luna aprilie, era aşezat chiar vizavi de noi în acel
restaurant foarte animat. Situaţia chiar ne-a făcut să ne punem întrebarea:„Oare cine, sau ce anume orchestrează într-un mod atât de surprinzător astfel de jocuri uluitoare?“ Spre
uimirea noastră – probabil pentru că Richard se pensionase – el a fost
dispus să vorbească cu noi despre bază, cel puţin într-o anumită măsură.
Era interesat să audă despre vizita noastră pe insula Andros şi despre
motivul pentru care o făceam. Dacă se gândea cumva că era interesant
faptul că emisiunea se referea la OZN-uri, el nu a arătat aceasta – nu a
schiţat niciun zâmbet şi nici nu a râs. Cu toate acestea, atunci când
am menţionat că unele presupuse răpiri de către fiinţe extraterestre au
fost asociate cu baze militare, el s-a decis că mai are nevoie de încă
un pahar de limonadă.
L-am întrebat ce părere
are despre afirmaţia că AUTEC ar fi echivalentul naval al „Zonei 51”
(aflată sub comanda Forţelor Aeriene Americane – US Air Force). El nu a
zâmbit şi nici nu s-a încruntat. Chipul său nu trăda absolut nimic. Pur
şi simplu a dat din cap:
„ AUTEC efectuează cercetări şi teste submarine” a spus el. „ Activităţile ei au legătură cu submarinele şi cu torpilele – aşadar, cu nave, aparate şi dispozitive submersibile, nu cu OZN-uri”.
„ AUTEC efectuează cercetări şi teste submarine” a spus el. „ Activităţile ei au legătură cu submarinele şi cu torpilele – aşadar, cu nave, aparate şi dispozitive submersibile, nu cu OZN-uri”.
Andros este cea mai mare şi cea
mai puţin explorată dintre cele 26 de insule locuite din zona Bahamas.
Ea se află pe coasta de vest a unui bazin adânc cunoscut sub numele de
„Limba oceanului” (Tongue of the Ocean), unde adâncimea apei poate
ajunge chiar până la 2000 m. Testele şi cercetările la care se referea
comandantul Richard au în vedere pregătirea pentru activităţi submarine
de război, şi anume testarea submarinelor şi a altor aparate
submersibile.
Şi totuşi, ne-am putea întreba dacă fostul comandant al bazei nu ne-a dat cumva, prin ceea ce ne-a spus, un răspuns criptic. Într-adevăr, poate că AUTEC nu este interesată de OZN-uri, dar cu siguranţă ar fi interesată de aşa-numitele OSN sau „obiecte submersibile neidentificate”.
Şi totuşi, ne-am putea întreba dacă fostul comandant al bazei nu ne-a dat cumva, prin ceea ce ne-a spus, un răspuns criptic. Într-adevăr, poate că AUTEC nu este interesată de OZN-uri, dar cu siguranţă ar fi interesată de aşa-numitele OSN sau „obiecte submersibile neidentificate”.
Chiar există anumite relatări
care vorbesc despre existenţa unor astfel de aparate în apele din jurul
insulei Andros. Curt Rowlett, ce a lucrat pe o navă ca inginer civil în
cadrul AUTEC, în anul 1985, a fost martorul apariţiei unui astfel de
obiect pe radar. Cu 12 ani mai devreme, un alt angajat AUTEC, Dave
Malcolm, ce pe atunci era tehnician în cadrul departamentului de arme al
bazei a văzut un obiect necunoscut, masiv, ridicându-se rapid din apă
exact în spatele bărcii de transportat torpile cu care naviga. Dave nu
mai văzuse niciodată aşa ceva şi nu avea nici cea mai mică idee despre
natura acelui obiect. La vremea aceea, el s-a gândit că ar putea fi o
navă experimentală secretă, însă de-a lungul anilor semnele de întrebare
s-au înmulţit. Navele ce iniţial sunt încadrate ca fiind secrete,
observase el de-a lungul anilor, devin la un moment dat cunoscute şi
publicului, însă în tot acest timp el nu a văzut şi nu a auzit de niciun
fel de navă submarină similară cu ceea ce el a văzut în acea zi.
Pătrunderea în aşa-zisul Triunghi al Bermudelor
AUTEC
a fost adesea comparată cu „Zona 51”, însă baza secretă este, de
asemenea, strâns legată de povestea Triunghiului Bermudelor.
Una dintre cele mai importante întâmplări referitoare la acest destul de rău famat Triunghi al Bermudelor este aceea a unui pilot din sudul Floridei care a decolat cu avionul său de pe insula Andros şi a ajuns chiar în inima fenomenului din Triunghiul Bermudelor.
Spre deosebire de mulţi alţi piloţi şi de multe echipaje navale, Bruce Gernon a supravieţuit acestei experienţe, iar de atunci a povestit mereu despre acest incident. El a apărut în cadrul a numeroase filme documentare despre Triunghiul Bermudelor – atât de multe, încât uneori el este recunoscut pe stradă de către străini.
Una dintre cele mai importante întâmplări referitoare la acest destul de rău famat Triunghi al Bermudelor este aceea a unui pilot din sudul Floridei care a decolat cu avionul său de pe insula Andros şi a ajuns chiar în inima fenomenului din Triunghiul Bermudelor.
Spre deosebire de mulţi alţi piloţi şi de multe echipaje navale, Bruce Gernon a supravieţuit acestei experienţe, iar de atunci a povestit mereu despre acest incident. El a apărut în cadrul a numeroase filme documentare despre Triunghiul Bermudelor – atât de multe, încât uneori el este recunoscut pe stradă de către străini.
La câteva luni după călătoria noastră pe insula Andros, pe care am întreprins-o pentru canalul de televiziune History Channel,
Gernon lua cina la barul unui restaurant, când a observat un bărbat ce
se afla pe partea opusă a barului şi care îl privea în mod insistent.
Bărbatul i-a şoptit ceva barmanului, acesta a venit la Gernon şi l-a
întrebat dacă el era pilotul care avusese o experienţă stranie în
Triunghiul Bermudelor. Când Gernon a spus „da”, barmanul a făcut semn
spre bărbatul respectiv şi i-a spus că acesta îl rugase să îi transmită
lui Gernon că el (bărbatul respectiv) lucrează în cadrul AUTEC şi că ar
dori să vorbească cu el.
Deşi era în jurul orei
cinei, atunci când restaurantul devenea foarte aglomerat, totuşi s-a
găsit un loc liber lângă respectivul bărbat, aşa că Gernon i s-a
alăturat. Bărbatul, care purta un tricou ce avea imprimat pe el logo-ul
AUTEC, i-a spus lui Gernon că el era angajat la baza navală secretă şi
că nu putea să-i dezvăluie numele său. Îi vom spune în cele ce urmează
Earl. El i-a spus lui Gernon că a avut şi el două experienţe neobişnuite
în perioada în care a lucrat în cadrul bazei ca angajat civil, dar că
era dispus să-i povestească lui Gernon doar despre una dintre acestea.
– Bine, deci despre ce este vorba? l-a întrebat Gernon.
Earl
i-a explicat că lucra ca inginer pe un submarin, în apropierea
capătului de sud al „Limbii Oceanului”, atunci când, într-o zi,
echipamentul electronic al submarinului a început dintr-o dată să se
comporte ca şi cum ar fi fost „posedat”. Era ca şi cum ar fi intrat
într-un spaţiu în care legile cunoscute ale fizicii nu mai erau
valabile. Au trecut câteva secunde, după care totul a revenit la normal.
Toate bune şi frumoase, doar că acum se afla în apropierea capătului
nordic al „Limbii Oceanului”, la aproximativ 160 km faţă de locul în
care se aflase cu doar câteva secunde înainte. Nimeni nu a putut să
explice ceea ce se petrecuse.
Gernon a fost
fascinat de această relatare şi se întreba la ce s-ar fi putut referi
cea de-a doua poveste – cea despre care Earl nu voia să vorbească – dacă
prima fusese atât de interesantă. Deşi incidentul la care asistase Earl
avusese loc cu mult sub nivelul mării, Gernon a fost fascinat de
similaritatea propriei sale experienţe în Triunghiul Bermudelor, ce
avusese loc în timpul unui zbor cu avionul care a decolat de pe insula
Andros. Gernon, la fel ca şi Earl, a experimentat ceea ce pare a fi un
salt în spaţiu-timp, după ce echipamentul electronic încetase să mai
funcţioneze.
O întâlnire de gradul trei ce a avut loc în timpul unui zbor
Povestea
lui Gernon începe în dimineaţa zilei de 4 decembrie 1970. Era o vreme
ploioasă pe insula Andros, aşa că Gernon – care la vremea respectivă
avea 23 de ani –, tatăl său şi Chuck LaFayette, un partener de afaceri,
au trebuit să aştepte până în jurul orei 3 după-amiaza pentru ca vremea
să se îmbunătăţească. Gernon a trecut la comanda noului lor avion
Bonanza A36; au decolat din aeroportul de pe insula Andros. Avionul
Bonanza era un aparat stabil care zbura lin, iar Gernon era foarte
încrezător în capacităţile acestui aparat de zbor. Realizaseră anterior
numeroase alte zboruri similare, căutând o insulă pe care aveau de gând
să construiască un ansamblu turistic şi se deciseseră că insula Andros –
care era deja cunoscută datorită faptului că găzduia baza americană –
ar fi fost locul ideal.
Au urcat mai întâi la
300 m altitudine, nemaiputând după aceea să continue ascensiunea,
deoarece exista un paravan format de un nor undeva la 500 m. S-au
conectat la semnalul radio de pe insula Bimini prin intermediul unei
busole automate radiogoniometrice şi s-au îndreptat spre această insulă.
Zburau cu 300 km/h şi se aflau în aer de 10 minute, când ploaia uşoară a
încetat, iar cerul a devenit senin. Ajunseseră deja la capătul de
nord-vest al insulei Andros şi zburau deasupra apelor nu foarte adânci
ale Arhipelagului Bahamas. Vizibilitatea se îmbunătăţise de la
aproximativ 5.000 m până la 16.000 m, iar vremea părea să fie stabilă.
Pe
măsură ce începeau să câştige în altitudine, Gernon a observat un nor
neted, alb, sub formă de disc zburător, exact în faţa lor, la
aproximativ 1,6 km depărtare. Mai târziu, el avea să numească acest nor
„lenticular”, deşi norii lenticulari apar în mod tipic deasupra
munţilor, sau la altitudini de 6.000-12.000 m. Mai mult decât atât,
norii de acest fel sunt staţionari. Norul acesta însă arăta de 1,6 km
lăţime şi 300 m grosime, vârful lui ajungând până la 500 m. În curând,
el avea să îşi modifice cu totul forma, semănând acum cu o maşină de
curse!
Gernon a evitat norul, zburând pe
deasupra lui şi a stabilit un plan de zbor cu serviciul aviatic din
Miami. Urmau să zboare spre Bimini, apoi direct către West Palm Beach.
Cei de la Miami Radio, centrul de control aviatic local, i-au informat
despre condiţiile de climă: acestea erau favorabile între Andros şi
coasta Floridei, existând doar câteva rare furtuni de o intensitate
medie în sudul Floridei. Vânturile erau moderate şi variabile.
După ce a aflat prognoza meteo, Bruce a mai privit într-o doară spre nor şi a fost uimit de ceea ce a văzut: acesta nu mai avea forma unui disc zburător, ci devenise un nor imens de tip cumulus, care se mişca în mod rapid. Se aflau la 16 km depărtare de ţărm, urcând cu 300 m/minut, iar norul părea să devină din ce în ce mai mare în spatele lor, ridicându-se şi el cu aceeaşi viteză cu care ei ascensionau!
După ce a aflat prognoza meteo, Bruce a mai privit într-o doară spre nor şi a fost uimit de ceea ce a văzut: acesta nu mai avea forma unui disc zburător, ci devenise un nor imens de tip cumulus, care se mişca în mod rapid. Se aflau la 16 km depărtare de ţărm, urcând cu 300 m/minut, iar norul părea să devină din ce în ce mai mare în spatele lor, ridicându-se şi el cu aceeaşi viteză cu care ei ascensionau!
După
câteva minute se aflau deja aproape la 1.600 m înălţime, iar norul se
ridica odată cu ei. Apoi, pe neaşteptate, norul i-a învăluit cu totul.
În acel moment, cei trei bărbaţi de la bordul avionului au simţit
acţiunea unei forţe care a ridicat avionul în sus, vizibilitatea fiind
în mod abrupt redusă la mai puţin de 30 m. Gernon a mărit viteza şi, în
sfârşit, au reuşit să se elibereze din nor. Au continuat ascensiunea,
însă norul misterios continua să-i urmărească.
„Nu
puteam să mă ridic nici la 9 m deasupra norului. În mai puţin de 30 de
secunde ne-a ajuns din nou şi ne-a cuprins avionul cu totul” îşi
aminteşte Gernon. „Chuck devenise neliniştit. Nu mai ajunsese niciodată
atât de aproape de un nor într-un avion mic. Eu l-am asigurat că vom
scăpa imediat de el şi că îl vom lăsa în urmă”.
Dintr-o
dată, o nouă ridicare bruscă a avionului i-a dat acestuia un impuls de
accelerare care i-a ridicat deasupra norului. Însă, din nou, norul i-a
ajuns din urmă. Acelaşi fenomen s-a repetat de mai multe ori.
Îngrijoraţi, cei trei bărbaţi se gândeau să se întoarcă spre insula
Andros. Au reuşit, însă, după aceea să se elibereze de nor, la 3.500 m.
Gernon a stabilizat cursul avionului Bonanza şi a accelerat până la 313
km/h. Acum înaintau pe fundalul cerului senin şi albastru. Mai târziu,
el a făcut un calcul şi şi-a putut da seama că norul trebuie să fi
înaintat cu mai mult de 168 km/h, care era viteza lor de ascensiune!
„Atunci
când acesta şi-a încetat mişcarea orizontală, am scăpat în sfârşit de
el. Am privit în urmă şi am fost uluit de ceea ce am văzut. Norul
creştea din nou, din ce în ce mai mare, devenise chiar enorm. Acel micuţ
nor lenticular deasupra căruia zburasem la început devenise acum un nor
de vijelie imens.”
Spre deosebire de
majoritatea norilor de vijelie, care se formează în linie, norul acesta
s-a pliat sub forma unui semicerc perfect, radiind în afară de fiecare
parte a avionului, la câţiva km depărtare de avion. Totuşi, Gernon s-a
relaxat şi a continuat să zboare spre Bimini. Apoi, câteva minute mai
târziu, un alt nor de vijelie s-a format în faţa lor. La fel ca geamănul
lui, a luat o formă semicirculară, cu braţele întinzându-se spre norul
care îi urmărea.
Gernon a estimat că norul se afla la cel puţin 12.000 m deasupra nivelului mării. A observat, de asemenea, un alt aspect neobişnuit în legătură cu acest nor. De obicei, norii de tip cumulus au o bază de 300 sau 600 m deasupra suprafeţei, dar acesta părea să emane pur şi simplu direct din ocean.
Gernon a estimat că norul se afla la cel puţin 12.000 m deasupra nivelului mării. A observat, de asemenea, un alt aspect neobişnuit în legătură cu acest nor. De obicei, norii de tip cumulus au o bază de 300 sau 600 m deasupra suprafeţei, dar acesta părea să emane pur şi simplu direct din ocean.
„Nu
puteam ajunge sub nor şi nici deasupra lui, iar încercările de a-l evita
ne-ar fi condus pe o rută în mod considerabil deviată de la planul
nostru de zbor.”
Norul nu părea să fie prea ameninţător, aşa că, după ce Bruce s-a sfătuit cu tatăl său – care era, de asemenea, pilot – ei s-au decis, în cele din urmă, să zboare chiar prin nor. Se aflau la aproximativ 72 km est de insula Bimini atunci când au intrat prin marginile ceţoase ale formaţiunii noroase. Odată ajunşi înăuntru, Gernon şi-a dat seama că făcuseră o greşeală. Deşi la exterior norul era alb şi pufos, în interior totul era întunecat, ca şi cum ar fi fost o noapte complet lipsită de Lună. Câteva secunde după aceea, s-au aprins în interiorul norului nişte luminiţe strălucitoare, albe. Cu cât înaintau mai mult în interior, cu atât mai intense deveneau aceste luminiţe.
Norul nu părea să fie prea ameninţător, aşa că, după ce Bruce s-a sfătuit cu tatăl său – care era, de asemenea, pilot – ei s-au decis, în cele din urmă, să zboare chiar prin nor. Se aflau la aproximativ 72 km est de insula Bimini atunci când au intrat prin marginile ceţoase ale formaţiunii noroase. Odată ajunşi înăuntru, Gernon şi-a dat seama că făcuseră o greşeală. Deşi la exterior norul era alb şi pufos, în interior totul era întunecat, ca şi cum ar fi fost o noapte complet lipsită de Lună. Câteva secunde după aceea, s-au aprins în interiorul norului nişte luminiţe strălucitoare, albe. Cu cât înaintau mai mult în interior, cu atât mai intense deveneau aceste luminiţe.
Gernon
şi-a dat seama că era prea periculos să continue pe acel curs de zbor,
aşa că a întors la 135 grade, astfel încât se îndreptau acum în direcţia
sud. Toţi cei trei bărbaţi şi-au notat că era ora 3:27 PM atunci când
ei au deviat de la cursul de zbor stabilit anterior. La decolare, Gernon
pornise un ceas electronic pe bordul avionului, ceas care includea, de
asemenea, un timer. Acesta indica acum că se aflau în aer de 27 de
minute. Tatăl său a pornit timer-ul de la ceasul său de mână atunci când
ei şi-au modificat cursul de zbor şi folosind echipamentul lor de
navigare very-high-frecquency Omni-range (VOR), a calculat că se aflau
la 65 km sud-est de Bimini. Între timp, Gernon a contactat Miami Radio
pe echipamentul lor VHF (Very High Frequency – de foarte înaltă
frecvenţă) şi le-a spus că îşi modificaseră cursul zborului pentru a
evita o furtună şi că urmăreau acum să o ocolească.
Au
ajuns din nou la cer senin, dar în câteva minute şi-au dat seama că nu
puteau să zboare pe după nor, deoarece „braţele” acestuia îmbrăţişau
acum marginile norului pe care îl întâlniseră în apropiere de Andros.
Din câte îşi puteau da seama, erau înconjuraţi de un cerc imens de nori,
fiind prinşi în interiorul golului unui „covrig” care trebuie să fi
avut aproximativ 50 km lăţime.
(va urma)
Articol preluat din Programul Taberei Yoghine de vacanţă Herculane 2014, publicat la Editura Shambala, tipărit la Ganesha Publishing House.
Citiţi şi: Nori cu forme stranii.
Elitele mondiale ale francmasoneriei îşi pregătesc oraşe şi buncăre subterane ultrasecrete pentru a scăpa de evenimentele catastrofale din 2012 (IV)
Elitele mondiale ale francmasoneriei îşi pregătesc oraşe şi buncăre subterane ultrasecrete pentru a scăpa de evenimentele catastrofale din 2012 (IV)
SURSA: yogaesoteric
17 octombrie 2014
17 octombrie 2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu